Tuesday, August 3, 2010

Komen anda? Penting ke?


Sejauh mana tuan puan sanggup menyatakan ketidakpuasan hati tuan puan? Mungkin terlalu general. Biar me specifickan. Kalau tuan puan tidak berpuas hati dengan pengurusan bank semasa melakukan transaksi bank melalui kaunter, sejauh mana tindakan tuan puan menyatakan ketidakpuasan hati tuan puan?

Tanya me? Hm..... mungkin me membebel pada orang lain. Lepas tu karang komen dalam hati. Tapi tidak dihantar atau submit pada yang sepatutnya.

Jadi adakah kita membantu mereka untuk menjadi lebih baik dengan memberikan perkhidmatan yang terbaik? Selepas tu kita cerita kelemahan sekian tempat sekian tempat ni pada orang. Eh! Me begitu juga.

Tapi...... berbalik pada perkara tajuk. Komen kita, penting ke?

Itulah kalau hendak fikirkan penting @ tidak memang boleh jadi sakit hati. Tapi hendak @ tidak kita memang sepatutnya komen. Bukan sahaja dapat membantu pengurusan untuk menjadi lebih baik tetapi mungkin juga sebenarnya pihak atasan tidak tahu menahu apa yang terjadi di bawah. Yang mereka tahu semuanya baik belaka.

Setiap kita memang mempunyai kelebihan dan kelemahan masing-masing. Me baru je jadi berani untuk menyatakan pendapat me. Me tak kisah apa pandangan orang pada me. Dan me juga tak kata apa yang me cakap perkara yang betul. Tuan puan bila lagi?

No comments:

Post a Comment